Укупно приказа странице

субота, 12. децембар 2015.

PROGRAMIRANJE U VB6

Evo nas na novom početku upoznavanja sa programskim jezikom VB6. Idemo korak po korak upoznavajući se sa osnovnim mogućnostima ovog jezika.

Na sledećoj slici možete da vidite osnovnu paletu sa alatkama i prozor Properties.
Da počnemo sa prvim projektom. Upotrebićemo dugme za komandu da promenimo boju obrasca. Obrazac će imati dva dugmeta za komandu. Prvo dugme će menjati boju obrasca u crvenu, a drugo dugme će vraćati podrazumevanu boju za obrazac.
Nakon duplog klika mišem na Command1, upišemo odgovarajući kod. Isto uradimo i za Command2. Kod možete pogledati na sledećoj slici.
Nakon što smo upisali kod, pritisnite na funkcijski taster f5 da biste proverili funkcionalnost projekta.

OBJEKAT TEXT BOX
U ovoj lekciji, ćete naučiti kako da prikažete informacije u polju za tekst. Objekat TextBox se koristi za prikazivanje teksta na obrascu ili za prihvaćanje podataka od korisnika kada se Visual Basicov program bude izvršavao. U ovom jednostavnom programu će se polje koristiti za prikaz pozdravne poruke ''Hello World''.
Pokrenite Visual Basic i kliknite na dugme Open da biste započeli izradu standardne Visual Basicove aplikacije.
1. Kliknite na kontrolu TextBox na paleti alatki.
2. Na obrascu nacrtajte polje za tekst.
3. Kliknite na kontrolu CommandButton na paleti alatki.
4. Na obrascu nacrtajte dugme.
5. Podesite sledeća svojstva polja za tekst i komandnog dugmeta pomoću prozora Properties. Vrednost (prazan) znači da treba obrisati postojeću vrednost i ostaviti prazno polje.
KONTROLA                    SVOJSTVO                        VREDNOST
Text1                                   Text                                      (prazan)
Command1                          Caption                                  OK
Podešen obrazac treba da izgleda kao na slici

6. Dva puta brzo kliknite na dugme OK na obrascu i u prozoru Code upišite sledeću programsku naredbu između redova Private Sub i End Sub.
Text1.Text = ''Hello, world!''
Pokrenite program sa f5.
****************************************************************
VISUAL BASIC - PROMENLJIVE I OPERATORI
U ovom delu upoznaćete
- kako se koriste promenljive da bi u programu čuvali podatke,
- kako se dobijaju ulazni podaci funkcijom InputBox,
- prikazivanje poruka funkcijom MsgBox,
- upotreba matematičkih operatora i funkcija u izrazima.
Upotreba promenljive za čuvanje podataka
Promenljiva je privremeno skladište za podatke u programu. Korisne su zato što svakom podatku možete dodeliti neko kratko ime.
Rezervacija za promenljive (deklaracija) - eksplicitno
Naredbom DIM rezervišemo mesto za promenljivu, piše se na početku procedure događaja. Ovim načinom rezervišemo prostor u memoriji.
DIM Prezime - iza imena promenljive može se navesti tip promenljive (INTEGER, čuvanje malih brojeva bez decimala).
Ako se ne navede tip, Visual Basic podrazumeva VARIANT tip promenlive (može da prima podatke bilo koje veličine i formata).
Prezime = ''Petrovic''
Label1.Caption = Prezime
Implicitna deklaracija
Na ovaj način možemo deklarisati bez naredbe DIM. Prednost je u brzini, ne moramo gubiti vreme za upisivanje naredbe DIM.
PROJEKAT IZMENA VREDNOSTI PROMENLJIVE
Kreirajte sledeći obrazac sa dva komandna dugmeta i dve labele.
1.Podesiti svojstva Caption za oba dugmeta kao što se vidi na slici.
2. Dupli klik na dugme Prikazi, a zatim uneti kod:
Dim Prezime
Prezime = ''Petrovic''
Label1.Caption = Prezime
Prezime = 99
Label2.Caption = Prezime

3. Dupli klik miša na dugme Izlaz, upišiti kod END 
Pokrenite program pritiskom na funkcijski taster F5, kliknite na dugme Prikazi. 
Dobićete rezultat kao na sledećoj slici.






UPOTREBA PROMENLJIVE ZA ČUVANJE ULAZNIH PODATAKA
Ulazne podatke možete efikasno preuzeti od korisnika funkcijom InputBox i jednom promenljivom.Iako često možete koristiti objekat, kao što je lista fajlova ili polje za tekst da biste došli do tih informacija, neki put će biti potrebno da direktno komunicirate sa korisnikom i sačuvate podatak u promenljivoj, a ne u nekom svojstvu. Na samom početku napravite obrazac kao na slici. Obrazac ima dva komandna dugmeta i jednu labelu. U properties prozoru Labeli podesite svojstvo BorderStyle na FixedSingle.

Dva puta kliknite na dugme Input Box i unesite sledeće programske naredbe za deklarisanje dve promenljive i za poziv funkcije InputBox.

Dim Prompt, FullName
Prompt = ''Molim vas unesite dvoje ime.''
FullName = InputBox$(Prompt)
Label1.Caption =FullName

Kada kliknete na dugme Input Box pojavljuje se obrazac funkcije InputBox.
Kako funkcioniše kod?

Naredbom Dim ste deklarisali dve promenljive Prompt i FullName. Drugim redom se u proceduri događaja prenosi grupa znakova, string, u promenljivu Prompt.Ta poruka će se koristiti kao tekstualni argument za funkciju InputBox. U sledećem redu se poziva funkcija InputBox i rezultat poziva se dodeljuje promenljivoj FullName.Četvrta naredba u proceduri stavlja ime korisnika u svojstvo Caption objekta Label1 i tako ga prikazuje na obrascu.

Нема коментара:

Постави коментар